Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - Gminy Gorzyce

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2019-12-08 11:18:13
Redaktor: IntraCOM.pl Katowice
Opis: Dodanie strony

Wójt Gminy Gorzyce Daniel Jakubczyk

Wójt został wybrany w wyborach przeprowadzonych w dniu 21.10.2018 r.

Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków

Informujemy, iż w sprawach skarg i wniosków mieszkańców, wójt gminy przyjmuje w:

  • poniedziałki w godz. od 14.00 do godz. 17.00
  • środy od godz. 08.00 do godz. 12.00

W celu usprawnienia pracy, prosimy o wcześniejsze umówienie się z wójtem pod nr tel. +48 32 451 30 56 w. 32.

Do zadań i kompetencji wójta należy w szczególności wykonywanie uchwał Rady Gminy i zadań gminy określonych przepisami prawa:

  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy,
  • określanie sposobu wykonywania uchwał,
  • gospodarowanie mieniem komunalnym,
  • wykonywanie budżetu,
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • reprezentowanie gminy i Urzędu na zewnątrz i kierowanie bieżącymi sprawami gminy,
  • wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
  • składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
  • reprezentowanie gminy podczas uroczystości państwowych i lokalnych,
  • kierowanie Urzędem Gminy w rozumieniu kodeksu pracy, w tym:
  • zatwierdzanie zakresów czynności podległych pracowników,
  • realizowanie polityki kadrowej,
  • przestrzeganie przepisów związanych ze stosunkiem pracy,
  • wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej,
  • wykonywanie uprawnień kierownika Urzędu Stanu Cywilnego, w przypadku jego nieobecności,
  • organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
  • przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy (testamentu),
  • powoływanie swoich pełnomocników do określonych spraw i zadań spośród pracowników samorządowych,
  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad stanowiskami zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu Gminy,
  • nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
  • nadzorowanie całości spraw związanych z nagrywaniem sesji Rady Gminy Nędza. Zasady archiwizacji danych z obrad sesji zgrywanych na wewnętrznym nośniku rejestratora wielościeżkowego zostaną uregulowane w drodze zarządzenia.

Kompetencje wójta wynikają z ustawy o samorządzie gminnym, statutu gminy i uchwał rady gminy.

Drukuj
Zamknij