Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej - Gminy Gorzyce

Podgląd wersji

Podgląd wersji.
Data wytworzenia: 2019-12-08 11:38:21
Redaktor: IntraCOM.pl Katowice
Opis: Dodanie strony

Skarbnik Gminy Gorzyce - Bernadeta Grzegorzek

Pracuje w Budynku nr 1 przy ulicy Kościelnej 15 tel. +48 32 451 30 56 wew. 27

Do zadań i kompetencji skarbnika należy między innymi:

  • prawidłowe wykonywanie obowiązków nałożonych na Skarbnika Gminy (głównego księgowego budżetu) przez ustawę o finansach publicznych,
  • prowadzenie rachunkowości jednostki,
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  • dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  • dokonywanie kontrasygnaty w przypadku, gdy czynność prawna może spowodować zobowiązanie pieniężne,
  • przygotowanie projektu budżetu gminy oraz zapewnienie jego prawidłowej realizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • dokonywanie okresowych analiz wykonania budżetu oraz składanie informacji w tym zakresie organom gminy i uprawnionym instytucjom,
  • pozyskiwanie budżetowych i pozabudżetowych środków finansowych na realizację zadań gminy,
  • prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej gminy,
  • sprawowanie nadzoru nad obrotem mieniem gminnym,
  • zapewnienie prawidłowego obiegu informacji i dokumentacji finansowo-księgowej,
  • kierowanie pracami Wydziału Finansowego na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie zadań,
  • przygotowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zadań realizowanych przez Wydział Finansowy oraz skarbnika gminy jako głównego księgowego budżetu gminy,
  • zapewnienie prawidłowej i sprawnej realizacji zadań przewidzianych do wykonywania przez Wydział Finansowy poprzez:
  • zgłaszanie propozycji do programów strategicznego rozwoju gminy,
  • opracowanie założeń do polityki gminy w podległej dziedzinie,
  • zapewnienie merytorycznej i formalnej prawidłowości, legalności i celowości przygotowywanych dokumentów, wniosków, rozstrzygnięć,
  • przygotowanie i realizację uchwał podejmowanych przez organy gminy oraz zarządzeń wójta gminy,
  • opracowanie stosownych analiz, ocen, programów, propozycji rozstrzygnięć dla organów gminy oraz wójta gminy,
  • prawidłowy i efektywny podział pracy pomiędzy poszczególne stanowiska pracy w Wydziale Finansowym,
  • współdziałanie z innymi wydziałami, urzędami i jednostkami w celu realizacji zadań, które tego wymagają,
  • dysponowanie środkami budżetowymi w zakresie przydzielonym wydziałowi do wykonania z zachowaniem celowości, rzetelności i gospodarności przy ich wydatkowaniu oraz zgodności z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych,
  • przestrzeganie przy realizacji zadań Wydziału Finansowego odpowiednich przepisów prawa (administracyjnego, cywilnego, materialnego),
  • organizowanie kontroli wewnętrznych i zewnętrznych w sprawach objętych zakresem działania Wydziału Finansowego,
  • właściwe zarządzanie personelem poprzez:
  • dobór pracowników na poszczególne stanowiska pracy przede wszystkim wg kryterium wiedzy i umiejętności,
  • prawidłowy podział obowiązków pomiędzy poszczególne stanowiska pracy,
  • systematyczną i obiektywną ocenę pracowników,
  • stwarzanie pracownikom warunków do stałego podnoszenia kwalifikacji oraz zapewnienia dostępu do odpowiednich źródeł wiedzy fachowej w podległym wydziale,
  • kontrolę wewnętrzną na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • stosowanie systemu nagród i kar zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • rzetelne i terminowe załatwianie skarg i wniosków trafiających do Wydziału Finansowego,
  • przygotowanie odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych,
  • udzielenie informacji środkom masowego przekazu w zakresie podległości służbowej i wynikającym z poleceń służbowych,
  • kontrolowanie przestrzegania w Wydziale Finansowym przepisów prawa,
  • prowadzenie spraw obronnych i obrony cywilnej w granicach objętych zakresem działania Wydziału Finansowego,
  • opracowywanie i bieżąca aktualizacja regulaminu wewnętrznego Wydziału Finansowego,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego w ramach umówionego rodzaju pracy.

 

Drukuj
Zamknij