Biuletyn Informacji Publicznej - Gminy Gorzyce
Data wytworzenia: | 2022-11-28 10:11:10 |
---|---|
Redaktor: | Futerska Beata |
Opis: | Modyfikacja treści strony |
Funkcję Zastępcy Wójta pełni od 1.01.2022 roku.
Zastępca Wójta podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta.
Zastępca Wójta wykonuje czynności kierownika Urzędu w razie nieobecności Wójta lub
w przypadku wystąpienia innej przyczyny uniemożliwiającej pełnienie obowiązków przez Wójta.
Do zakresu zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
1. Współpraca z Wójtem w zakresie kierowania bieżącymi sprawami Gminy.
2. Zastępowanie Wójta w czasie jego nieobecności.
3. Realizacja przyjętej polityki oświatowej oraz innych dokumentów programowych w zakresie oświaty i wychowania.
4. Planowanie i kształtowanie sieci publicznych przedszkoli i szkół.
5. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań dotyczących opieki nad dziećmi do lat 3.
6. Przyjmowanie klientów w sprawach skarg i wniosków dotyczących zadań realizowanych przez podległe komórki i jednostki.
7. Rozpatrywanie wniosków obywateli, wniosków, interpelacji oraz zapytać radnych, posłów i senatorów w sprawach należących do właściwości nadzorowanych komórek
i jednostek.
8. Udział w naradach organizowanych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi.
9. Reprezentowanie organu prowadzącego w wizytacjach placówek oświatowych przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
10. Pełnienie bezpośredniego nadzoru i zwierzchnictwa służbowego nad Referatem Oświaty, Referatem Kultury, Sportu i Bezpieczeństwa Publicznego, Gminnym Zespołem Obsługi Finansowej, gminnymi placówkami oświatowymi i gminnymi instytucjami kultury.
11. Zapewnienie prawidłowego, terminowego i zgodnego z prawem wykonywania zadań przez nadzorowane komórki i jednostki.
12. Składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
w granicach udzielonych upoważnień.
13. Wydawanie decyzji administracyjnych w imieniu Wójta oraz innych dokumentów w granicach upoważnienia.
14. Podpisywanie korespondencji i dokumentów, w tym dokumentów finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami wewnętrznymi i udzielonymi upoważnieniami.
15. Organizowanie i nadzorowanie przygotowania materiałów i projektów rozstrzygnięć w zakresie zadań realizowanych przez podległe komórki oraz przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta w zakresie oświaty i wychowania.
16. Efektywne, oszczędne i celowe gospodarowanie środkami budżetu gminy i składnikami mienia komunalnego w zakresie wynikającym z podziału zadań oraz układu planu finansowego jednostki.
17. Zabieganie o należne gminie dotacje celowe oraz możliwe do pozyskania środki finansowe z innych źródeł pozabudżetowych.
18. Współpraca z Radą Gminy oraz Komisjami Rady i Sołtysami w zakresie powierzonych obowiązków.
19. Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków.
20. Wykonywanie innych zadań dotyczących gminy, powierzonych przez Wójta, na podstawie upoważnienia.